26 Eylül 2013 Perşembe

7.Sınıflar ve Matematik

Bu yıl 7.sınıflardan iki farklı şubeye ders veriyorum. Merhabalar Sevgili 7/A ve 7/E ..

Sınıflar 30-35 öğrenci civarında, bu nedenle bazen sınıfı kontrol etmek güçleşiyor. Derse konstantre oldukları zaman her şey çok güzel. Öğrencilerin bir kısmının matematiğe ilgileri oldukça iyi düzeyde. Ancak bunun aksine bazılarının da ilgisi sıfır. Bu konuda biraz dengesizlik oluyor. İlgilerini ve başarılarını  mümkün olduğunca maksimum seviyeye
birlikte taşıyacağımıza inanıyorum.

Sınıfların genelinde tespit ettiğim sorunlar;
  • Defter, kitap eksikliği
  • Disiplinsizlik
  • Sabırsızlık
  • Dikkatsizlik
  • Ödev yapmama
Çözülmesi mümkün olmayan sorunlar değil. En kısa sürede bunları aşacağımızı ve verimli ders işleyeceğimizi umut ediyorum.


7. Sınıflarda İşlediğimiz Konular:

Ünitemizin Adı : TAM SAYILAR

-Negatif ve Pozitif Sayıların gösterimi
-Tam sayılarda Toplama ve Çıkarma işlemleri
-Bir sayının toplama işlemine göre tersini bulma
-Tam sayılarda çarpma ve bölme işlemleri
  • Bir sonraki konumuz Rasyonel Sayılar olacak.

NOT: Ünite sonlarında Ünite Değerlendirme Testi yapılacak. Ders aralarında da habersiz quizler olabilir.

Matematiğe günü gününe çalışmak önemlidir. Yazılıdan önceki gün çalışırım yaparım mantığı işlemez ( bana göre hiç bir derste geçerli değil ama özellikle matematikte kesinlikle olmaz. ) Habersiz quizleri yapmamdaki amaç budur. Beni en çok mutlu edecek şeylerden birisi sizlerin başarısıdır..

Sözlerime bu karikatürle son vermek istiyorum,

 ( resmin üzerine tıklayınca orjinal boyutuna ulaşıyor. )

Matematiği de buna benzetebiliriz, siz onu sevin notlar nasıl olsa gelir :)


 Sevgiler..
M. Koçyiğit
Matematik Öğretmeni

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder